ترید یا ماینینگ , کدام را در سال 2021 انتخاب کنیم؟

تا به امروز روش های زیادی برای کسب در آمد در حوزه ارز دیجیتال به وجود آمده است که از جمله مهم ترین آن می توان به ترید ( خرید و فروش ارز دیجیتال ) و ماینینگ ( استخراج ارز دیجیتال ) اشاره کرد. دو روشی که معرفی کردیم از جمله مهم ترین و رایج ترین روش های کسب سود در این بازار است، که هر کدام دارای معایب و مزایا خاص خود است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمام جوانب این دو روش اشنا کنیم تا به درستی تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید.

اگر هنوز آشنایی کاملی با ارز دیجیتال ندارید می توانید مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

ارز دیجیتال نوعی پرداخت است که می تواند به صورت آنلاین با کالاها و خدمات مبادله شود. بسیاری از شرکت ها ارزهای خاص خود را صادر کرده اند که اغلب به آنها توکن می گویند.

ماینینگ به چه شکل انجام می شود؟

قبل از اینکه در مورد ترید و ماینینگ صحبت کنیم، بهتر است اطلاعاتی در مورد استخراج به شما بدهیم. همان طور که گفتیم استخراج یکی از روش های کسب در آمد از طریق رمز ارزها است که با حل معادلات پیچیده به دست می آید. برای حل این معادلات نیاز به تجهیزات کامپیوتری بسیار تخصصی است.

خرید تجهیزات ماینینگ بسیار دارای اهمیت است و باید در زمان مناسب انجام گیرد تا بازگشت سرمایه در بازه زمانی کوتاه تری انجام گیرد.

راهنمای گام به گام شروع ماینینگ

  • - خریداری تجهیزات
  • - تنظیم و اتصال تجهیزات
  • - راه اندازی نرم افزای
  • - اتصال به استخر یا بهره برداری مستقل
  • - تنظیم فرآیند
  • - تعمیر و نگهداری تجهیزات

     

تجهیزاتی که برای استخراج لازم است

  • - دستگاه استخراج
  • - کیف پول
  • - اینترنت ثابت
  • - برق  و تجهیزات برقی مناسب
  • - تجهیزات تهویه ( فن )

 

شاید در ابتدا استخراج کار آسانی به نظر رسید ولی اینطور که شما فکر می کنید نیست، ماینر )استخراج کننده ) باید اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهد و اصطلاحات جدید را یاد بگیرد و حوادث بازار را زیر نظر داشته باشد. البته لازم نیست مانند یک ترید از روند بازار اطلاعات داشته باشد و در طول 24 ساعت شبانه روز روند بازار را کنترل کند ولی حداقل اطلاعات برای این کار ضرروی است.

 

مزایای ماینینگ در برابر ترید

اگر شما فرد تکنیکی هستید و تجهیزات اولیه ماین کردن را در اختیار داشته باشید احتمالا اولیت شما استخراج است، ولی اگر هنوز فکر می کنید کدام روش بهتر است در اینجا برخی مزایا استخراج را در برابر ترید بیان می کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

ریسک کمتر. با توجه به اینکه استخراج خطرات خاص خود را دارد ولی ریسک آن نسبت به ترید کم تر است. به عنوان مثال، وقتی قیمت ارزهایی که استخراج کرده اید به صورت ناگهانی و زیاد کاهش پیدا کند شما سرمایه زیادی را از دست داده اید و شاید هزینه برقی که مصرف کرده اید از مقدار استخراج بیشتر باشد ولی شما تجهیزات گرانبهایی دارید که در هر زمان می توانید آن ها را به فروش برسانید و مقداری از خسارات را جبران کنید.

وقت کمتری می گیرد. هنگامی که شما تجهیزات استخراج را به درستی تنظیم کنید، تمام کارها به صورت خودکار انجام می شود، تنها کافی است هر چند وقت یکبار پردازنده گرافیکی خود را چک کنید و یا آن را به روز کنید و یا در صورت خرابی هر کدام از قطعات دوباره آن ها را راه اندازی کنید، این زمان در مقایسه با زیر نظر گرفتن بازار ارز دیجیتال اصلا چیزی نیست.

استرس کمتری دارد. نوسانات قیمت در بازار ارز دیجیتال بسیار زیاد است و افرادی که قدرت کافی ندارند تا با این نوسانات مواجه شوند مخصوصا زمانی که سرمایه زیادی دارند بسیار استرس زا است. استرس در استخراج مانند خوردن یک تکه کیک است.

مزایا ترید در برابر استخراج

اگر فردی هستید که به راحتی می توانید محاسبه کنید و ریسک پذیری بالایی دارید ترید برای شما گزینه مناسبی است. در این قسمت برخی مزایای ترید در برابر ماینینگ را بیان می کنیم.

به تجهیزات و مهارت فنی خاصی نیاز ندارد. شروع کار ترید آسان است زیرا نیاز به تجهیزات خاصی نیست. تنها شما نیاز به سرمایه دارید، اما می توانید با 10 دلار یا کمتر نیز شروع کنید و بعد از کسب توانایی لازم مقدار سرمایه خود را افزایش دهید.

تنوع در انتخاب. در زمان استخراج شما تنها به یک ارز محدود هستید ولی این محدودیت برای ترید وجود ندارد. هزاران ارز وجود دارد که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید. برخی به دلیل حجم معاملات کم و یا نوسانات قیمت پایینی دارند و سود زیادی نسیبتان نمی کند ولی این موضوع برای تمام ارزها قابل تعمیم نیست.

پتانسیل در آمد زایی زیاد. برای استخراج نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیادی دارید و بعد از گذشت حداقل چهار تا شش ماه می توانید اولین بازخورد را کسب کنید ولی ترید اینطور نیست شما در کمتر از یک ماه می توانید کل سرمایه خود را دو برابر کنید، حتی اگر مهارت خیلی زیادی در ترید نداشته باشید و بخواهید خیلی ایمن کار کنید می توانید روزانه سه تا پنج درصد و یا بیشتر سود کسب کنید. البته این نکته را نباید فراموش کرد همان طور که سود زیادی در این بازار وجود دارد، ضرر نیز هست، اگر به صورت نا اگاهانه خرید و فروشی انجام دهید می توانید کل سرمایه را از دست بدهید. بنابراین ترید را راهی مطمئن برای ثروتمند شدن در نظر نگیرید، اگر این کار آسان و سود آور بود حتما تمام افراد بجای کار کردن ترید می کردند.

اگر می خواهید کار ترید را انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله 8 کار قبل از ترید کردن را مطالعه کنید.

این 8 کار را قبل از ترید کردن انجام دهید

ترید و معامله در بازارهای مالی، خصوصا بازار ارزهای دیجیتال، همیشه ریسک خاص خود را دارد و در نتیجه برای کاهش این ریسک بهتر است که قبل از ورود به یک معامله یا پوزیشن، از تحلیل خود مطمئن شوید.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

اکنون با مزایا و معایب استخراج و ترید آشنا شدید، اگر تصمیم خود را گرفته اید که کدام یک برای شما بهتر است پس همان را ادامه دهید، حتی اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید با فکر و دقت هر کدام که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید و یا از هر دو روش کسب سود کنید. اگر در حوزه ارز دیجیتال کاملا تاره کار هستید و می خواهید کار ترید را انجام دهید می توانید با مبالغ کم این کار را آغاز کنید تا در صورتی که ضرری مرتکب شدید بسیار ناچیز باشد و به صورت کم کم آن را افزایش دهید و از سیگنال ارز دیجیتال نیز برای کسب سود بیشتر استفاده کنید. اگر باز هم نمی دانید کدام روش برای شما مناسب تر است می توانید با کارشناسان حرفه ای بست سیگنال تماس بگیرید تا راهنمایی های  لازم خدمتتان ارائه شود.