آموزش بایننس فیوچرز - قسمت 1: رابط کاربری و نکات اولیه

در این سری آموزشی قصد داریم تا صرافی بایننس فیوچرز را مورد بررسی قرار دهیم و کلیه نکات را از صفر تا صد خدمت دوستان آموزش دهیم. که در این قسمت به آشنایی با محیط کاربری فیوچرز و تنظیمات آن به طور کلی میپردازیم.

همان طور که در آموزش های بایننس اسپات به خاطر دارید اولین کاری که باید انجام دهید برای اینکه بتوانید در بایننس حساب ایجاد کنید، استفاده  از VPN معتبر و یا VPS است. بعد از تهیه هر کدام و اتصال از طریق یک کشور اروپایی باید اطلاعات آی پی را از طریق سایت myip.com یا whatismyipaddress. مجددا چک کنید. در قسمت اول از آموزش بایننس اسپات به طور کامل این مبحث توضیح داده شده است.

بعد از انجام مراحل فوق وارد سایت بایننس می شوید، اگر بخواهید وارد محیط فیوچرز شوید باید از قسمت Derivatives بر روی گزینه USD-M Futures کلیک کنید.

آشنایی با محیط کاربری بایننس فیوچرز

در ابتدا نیاز به ایجاد حساب کاربری دارید، در آپدیت جدید بایننس، اکانت کاربری های فیوچرز و اسپات ادغام شده و دیگر نیازی به ثبت نام مجزا در هر دو بخش را ندارید. در سری آموزش بایننس اسپات نیز به طور کامل رویه ثبت نام را توضیح دادیم.

برای ثبت نام کافی است بر روی Register که در قسمت سمت راست بالای صفحه نمایش قرار دارد کلیک کنید، در این صفحه از شما خواسته می شود ایمیل و پسورد خود را وارد کنید.

 

اگر کد ریفرال ندارید، میتوانید کد 40114612 را به عنوان Referral ID قرار دهید تا از 10% تخفیف کارمزد در ترید هایتان به مدت یک ماه بهره مند شوید.

 

بعد از انجام مراحل ثبت نام وارد صفحه اصلی می شوید و بر روی دکمه Login کلیک می کنید، بعد از وارد کردن ایمیل و پسورد به صفحه فیوچرز منتقل می شوید در این صفحه شما باید ابتدا 2FA را بر روی اکانت فعال کنید، نحوه فعال کردن این قسمت را در قسمت دوم اموزش بایننس اسپات به طور کامل توضیح دادیم.

بعد از انجام مراحل فوق وارد حساب کاربری می شوید توجه کنید کمی محیط بایننس اسپات و فیوچرز با یکدیگر متفاوت است.

محیط کاربری بایننس فیوچرز

آموزش محیط کاربری بایننس فیوچرز
 

قسمت هایی که در صفحه بایننس فیوچرز مشاهده می شود:

  1. منوی پیمایشگر قسمت های مختلف صرافی بایننس
  2. منوی حساب کاربری و پیشمایشگر بخش های کیف پول و ...
  3. نوار ارز های افزوده شده به علاقه مندی ها جهت پیمایش سریع تر به چارت ارز مورد نظر
  4. جفت ارز در حال نمایش در صفحه که به معنای معامله ETH با ارز USDT میباشد.
  5. اطلاعات آماری اخیر در مورد ارز انتخاب شده (قیمت حال مارکت - تغییرات قیمتی و حجم معاملات در 24 ساعت اخیر و ... )
  6. تنظیمات چارت/نمودار در بازه های زمانی مختلف و دکمه نمایش پوزیشن های فعال در سمت راست نوار
  7. دکمه های سوییچ حالات چارت به ترتیب از راست، نمایش نمودار حجم عرضه و تقاضای فعال در صرافی - چارن کندلی/شمعی با استافده از پلاگین سایت tradingview  - چارت کندلی ساخته شده توسط صرافی بایننس
  8. محیط چارت/نمودار قیمتی که توسط مورد 7 انتخاب شده
  9. نشانگر های پوزیشن/معاملات فعال از جمله نقطه ورود، نقاط تارگت و استاپ که توسط دکمه سمت راست در نوار شماره 6 فعال شده
  10. لیست پوزیشن های فعال شده و یا در حال انتظار به همراه بخش های نمایش تاریخچه معاملات و تراکنش های پیشین
  11. Order Book - نمایانگر حجم و میزان قرارداد های در صف انتظار و قیمت عرضه و تقاضا
  12. تنظیمات نوع و میزان اهرم مورد استفاده در معاملات این ارز
  13. بخش انجام معاملات خرید یا فروش و تعیین نقاط قیمتی استاپ و یا سودگیری
    13-A . قسمت نمایش موجودی کنونی حساب فیوچز و دکمه انتقال (Transfer)
  14. نمایشگر میزان ریسک معاملات جاری بر اساس اهرم و میزان سرمایه معامله شده (Margin Ratio) و در قسمت پایین Maintenance Margin،نشان دهنده میزان سرمایه رزرو شده جهت نگهداری پوزیشن اهرم خورده است و در قسمت زیرین، Margin Balance میزان کل سرمایه موجود است که به صورت لحظه ای طبق سود یا زیان پوزیشن های کنونی شما محاسبه شده و اگر این مقدار از Maintenance Margin شما کمتر شود، معامله شما اصطلاحا لیکویید شده و سرمایه درگیر در پوزیشن طبق نوع اهرم از حساب شما کسر خواهد شد.
  15. سود یا زیان جاری در پوزیشن های فعال (Unrealized PNL) به همراه موجودی کنونی حساب که هنوز سود یا ضرر پوزیشن های فعال اعمال نشده.

 

  • در صرافی بایینس فیوچر مانند اسپات یک کیف پول وجود دارد که با کلیک بر روی آن میزان موجودی در بایننس فیوچرز قابل مشاهده است. برای رفتن به قسمت کیف پول از منوی حساب کاربری - که در مورد 2 بالا ذکر شد - از قسمت Wallet، گزینه USD-M futures را انتخاب کنید.
  • در سمت راست این صفحه قسمتی به نام use cross collateral to trade future مشاهده می شود، این قسمت به شما این امکان را می دهد که بتوانید از صرافی پول قرض بگیرید، ولی ما به شما توصیه می کنیم که از این قسمت اصلا استفاده نکنید.
  •  

انتقال پول به بایننس فیوچرز

  •  
  • برای جابه جایی  پول از حساب اسپات به فیوچرز و بر عکس آن باید بر روی Transfer کلیک کنید

 

 
  منوی transfer بایننس

 

سپس بعد از انتخاب مبدا و مقصد بخش مورد نظر (در تصویر ، از موجودی اسپات به فیوچرز) می توانید انتقال ارز را انجام دهید. اگر قصد داشتید از فیوچرز به اسپات انتقال انجام دهید، دکمه فلش دو طرفه بین دو منو را انتخاب کنید تا مبدا و مقصد جا به جا شوند.

 

در این فیلم آموزشی با ثبت نام و به طور کلی با محیط کاربری بایننس فیوچرز آشنا شدیم . در قسمت های بعدی اطلاعات بیشتری در مورد هر یک در اختیارتان قرار خواهیم داد.