آموزش بایننس اسپات قسمت آخر(9) : Stoploss و Trailing-Stoploss

در این قسمت از سری آموزش بایننس اسپات قصد داریم تا شما را با stoploss و Trailing-Stoploss آشنا کنیم.

در قسمت های قبل در مورد خرید و فروش پله ای با استفاده از OCO و stop Limit  به طور کامل توضیح دادیم و نحوه خرید پله ای بر اساس Limit مطالبی گفته شد.

Stoploss داخل سیگنال به چه معناست؟

استاپ لاس یکی از اصلی ترین قسمت ها در سیگنال، به معنای حد ضرر است، یعنی اگر شما استاپ لاس ست کردید زمانی که روند بازار برخلاف جهت پوزیشن شما حرکت کرد بیشتر از حد مشخصی ضرر نکنید.

در سیگنال های بایننس نسبتی وجود دارد، که نسبت ریسک به reward است در صورتی که این نسبت رعایت شود، یعنی اگر تارگت اول سیگنال را لمس کند و مثلا سود 18% به دست آید در صورتی که استاپ لاس ست شده باشد و روند بازار نزولی شود، تنها 10 درصد ضرر می کنید. که یک ریسک به ریوارد فوق العاده برای سیگنال است.

Trailing ( دنباله انداختن ) یک واژه ای است که هر شخصی بسته به ریسک پذیرش می تواند این کار را انجام دهد، مثلا همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، اگر سیگنالتان تارگت 1 را رد کرد می توانید اُردر مربوط به استاپ لاس را کنسل کنید و مجدد آن را ست نمایید، در این حالت استاپ لاس جدید باید قیمتش دقیقا قیمت ورود به سیگنال باشد ، با این کار شما سود مربوط به تارگت اول را به دست آوردید و به اصطلاح سیو سود کردید و ریسک free برای سیگنال به وجود آوردید، یعنی حتی اگر سیگنال بر خلاف جهت پوزیشن حرکت کند و استاپ لاس را هم بزند چون استاپ لاس روی نقطه ورود هست شما ضرر نمی کنید. پوزیشن شما با سود بسته شده است و به همین ترتیب، سیگنال تارگت دوم را ست کرد شما می توانید استاپ لاس را بر روی تارگت اول قرار دهید. به همین ترتیب بعد از هر تارگت یک پله می توانید استاپ لاس را بالا بیاورید. این حالت یک استراتژی کم ریسک است.