آموزش بایننس فیوچرز - قسمت 7: فروش پله ای و استفاده از سیگنال

در این قسمت از آموزش بایننس فیوچرز می خواهیم فروش پله ای را خدمت دوستان آموزش دهیم.

قبل از اینکه فروش پله ای را آموزش دهیم و استاپ لاس را ست کنیم لازم است وارد یک پوزیشن شویم . سیگنال بایننس فیوچرز که در اینجا می خواهیم استفاده کنیم ازنوع شورت است که در آموزش قبل نحوه خرید پله ای را بر روی آن آموزش  دادیم.

در این سیگنال 7 تارگت داریم که سه مورد اول فاصله شون نسبت به هم 20 و 30 دلار هست و 4 تارگت بعدی فاصله بیشتر است و در صورت ریسک، سود بیشتری نیز از هر کدام کسب می کنید به طوری که اگر تارگت 6 انجام شود 500 درصد سود خواهید کرد و تارگت 7 سودی برابر 1000 و بالاتر کسب می کنید.

اخیرا در کانال اسکالپ بست سیگنال، سیگنالی قرار گرفت که 1100 درصد سود به اعضا داده است.

سیگنال پیشنهادی

ما می خواهیم وارد پوزیشن شرت شویم. قبل از انجام هر کاری باید به این نکته توجه کنیم که ابتدا ارز می فروشیم و بعد با قیمت پایین تر آن را می خریم.

فرض می کنیم قیمت مارکت در اینجا 10197 است. ما Price را بر روی آخرین مبلغی که خریداری می شود قرار می دهیم، برای اینکه پوزیشن بلافاصله باز شود مبلغ پیشنهادی ما 10194 با حجم 3% و بر روی دکمه Short کلیک می کنیم.

پوزیشن شورت ما باز شد و در قسمت Positional به شما اطلاعات این سیگنال داده می شود.

ثبت سیگنال شورت

 

رنگ قرمز رنگ کنار سیگنال نشان دهنده شورت بودن پوزیشن است. این قسمت به شما می گوید، این پوزیشن بر روی ارز BTCUSOT با لوریج 125 کراس انجام گرفته، مارجین میزان سرمایه ای که داخل پوزیشن وجود دارد، margin ratio درصدی از کل بالانس است که داخل پوزیشن قرار گرفته است، size درصد سرمایه ای است که در پوزیشن وارد کرده ایم، Market Price قیمت حال حاضر مارکت را به شما نشان می دهد، Liquid price قیمتی است که در آن لیکوئید می شوید که باید با قیمت حال حاضر مارکت تفاوت بسیار داشته باشد.Pnl میزان سود و ضرر را به شما نشان می دهد، اگر سبز باشد یعنی شما در این معامله سود کسب کرده اید و در صورت بودن رنگ قرمز یعنی ضرر کرده اید.

ADL( Auto Deleveraging ) خطر لیکوئید را به شما نشان می دهد، اگر مدیریت درستی انجام نشود و چراغ های بیشتری روشن شود خطر لیکوئید شدن بیشتر می شود. اگر لوریج کراس نزدیک Liquid price باشد یعنی حجم زیادی از سرمایه در بالانس از بین رفته است. هر چه چراغ های بیشتری در ADL روشن باشد خطر لیکوئید شدن نیز بیشتر می شود.

در صورتی که بالاتر از 100% ضرر کنید به این معناست که کل سرمایه را از دست داده اید و الباقی نیز از حجم بالانس کم شده است.

در صورتی که از لوریج ایزوله استفاه کنید، در صورت لیکوئید شدن 100% کل پوزیشنی که از بین می رود و به بالانس کاری ندارد.

Close all position در این حالت شما می توانید کل پوزیشن های موجود را ببندید.

حال برای فروش پله ای ما روی قیمت 10196 ورود داشتیم حال قیمت به حد نساب رسیده برای پله دوم 10213 که را با 1% از حجم سرمایه ترید و گزینه Sell را کلیک می کنید، زمانی که پوزیشن باز شود و قیمت میانگین در Entery Price قرار می گیرد.

بحث بعدی که بر روی فروش پله ای باید انجام بگیرد: بر روی استاپ لیمیت اُردر به عنوان سیگنال شورت ست می کنید، دو تارگت داریم که بر روی هر کدام 50 درصد سرمایه را معامله می کنیم، البته این بسته به استراتژی که دارید می تواند متفاوت باشد. در اینجا بعد از ست کردن هر کدام از تارگت ها باید بر روی گزینه Buy کلیک کنید.

برای ست کردن استاپ لاس چون خرید و فروش پله ای نداریم کل سرمایه را خرید می زنیم. چون پوزیشنی که از آن استفاده می کنیم شورت است اول باید فروش انجام شود و در قیمت پایین تر خرید کنید، حال می خواهیم حد ضرر را ست کنیم، که اگر از این قیمت بالاتر رود بیشتر ضرر نکنیم.

همان طور که قبلا نیز گفته شد برای استاپ لاس علاوه بر استاپ لیمیت، استاپ مارکت را هم ست می کنیم.

روی استاپ مارکت یک استاپ لاس ست می کنیم وکل پوزیشن را به فروش می رسانیم، این یعنی در هیچ صورتی بالاتر نمی رود.

در صورت ست کردن یک استاپ لیمیت ممکن است نوسانات به قدری شدید باشد که پوزیشن شما تریگل شود ولی فیلد نشود و پوزیشن شما با ضرر باقی بماند.

آموزش پوزیشن لانگ

فرض کنید سیگنال لانگ را می خواهید وارد پوزیشن کنید. بر روی لیمیت کلیک می کنید و Priceرا بر روی مارکت قرار می دهید ( فرض کنید سیگنال ریسک زیادی دارد و تنها می خواهید بر روی 3% سرمایه ترید کنید) 1% از سرمایه را قرار می دهیم و گزینه Buy را کلیک می کنیم. اُردر باز می شود و پوزیشن فیلد می شود، در صورت کسب سود در این سیگنال ماکسیمم سود نصیب ما می شود زیرا لوریج کراس بر روی 125 قرار دارد و به همین صورت برای تارگت های بعدی نیز تکرار می شود.

در مرحله بعد استاپ لاس را ست می کنید و بر روی دکمه Sell کلیک می کنید. زیرا در پوزیشن لانگ ابتدا در قیمت کم خرید می کنیم و در قیمت بالا ارز را به فروش می رسانیم.