آموزش جامع صرافی بای بیت ByBit

آموزش جامع صرافی بای بیت از ثبت نام تا نحوه ترید و استفاده از سیگنال های بای بیت

سرفصل های این ویدئو:

  • - توضیح کلی راجب محیط صرافی
  • - واریز و برداشت پول
  • - توضیح انواع پوزیشن
  • - توضیح لوریج
  •  - توضیح اصطلاحات مارکت
  •  - توضیح  میزان کارمزد
  • - تفاوت قیمت مارکت با کانترکت و توضیح آن
  • - انواع order Type
  • - نحوه باز کردن و بستن کردن پوزیشن
  • - نحوه ست کردن استاپ لاس
  • - نحوه ست کردن تیک پرافیت
  • - استراتژی ترید کردن
  • - انجام ترید بصورت زنده و ست کردن استاپ لاس و تیک پرافیت
  • - نحوه مشاهده میزان سود و ضرر در هر پوزیشن
  • - معرفی مزیت های Bybit
  •  
  • صرافی های زیادی برای انجام معاملات ارز دیجیتال تا به امروز شکل گرفته اند. بای بیت، بیتمکس و بایننس از جمله محبوبترین این صرافی ها به شمار می آید. همان طور که می دانید، بیتمکس احراز هویت را در این صرافی سختگیرانه کرده است و در صورتی که ip شما از ایران و یا امریکا تشخیص داده شود اجازه هر گونه فعالیتی از حساب از شما برداشته می شود و کلا حسابتان مسدود می شود.به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این آموزش صرافی بای بیت را به شما معرفی کنیم. این صرافی دارای امکانات بسیاری است که در ادامه با هر کدام از آن ها اشنا می شوید.

    تمام سیگنال های بیتمکس در صرافی بای بیت نیز قابل اجرا است. قبل از هر کاری برای ایجاد حساب در این صرافی باید ابتدا ip اتصال را چک کنید. نحوه چک کردن ip در قسمت اول از آموزش بایننس اسپات به صورت مفصل توضیح داده شده است.

    بعد از اطمینان از ip وارد سایت بایبیت به نشانی www.bybit.com/ می شوید و در قسمت Login ثبت نام خود را انجام می دهید.

    ثبت نام در بای بیت


    دو نوع امکان ثبت نام وجود دارد از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه که چون کاربران ایرانی تحریم هستند نمی توانید از طریق شماره تلفن ثبت نام خود را انجام دهید. برای ثبت نام ایمیل و پسورد را وارد می کنید و بر روی دکمه Register کلیک می کنید، بلافاصله ایمیل تایید برای شما ارسال می شود.

    بعد از ثبت نام به صفحه اصلی بای بیت می روید و بر روی Login کلیک می کنید.

    Bybit از جمله صرافی هایی است که اپلیکیشن موبایل مخصوص به خود دارد ولی ما به شما توصیه می کنیم از سایت این صرافی استفاده کنید. در صورتی که تمایل داشتید که از طریق اپلیکیشن وارد حساب کاربری شوید حتما قبل از آن ip خود را چک کنید.

    برای وارد شدن به صفحه ترید چند راه وجود دارد یکی از آن ها انتخاب ارز دلخواه است و راه دیگر انتخاب گزینه inverse Perpetual در منو می باشد.

    بعد از انجام مراحل قبل وارد صفحه کاربری بای بیت می شوید.

    مطالبی که می خواهیم به شما آموزش دهیم شامل آشنایی با محیط کاربری صرافی بای بیت، انواع سیگنال، انواع لوریج، کارمزد و ... است.

    با انتخاب گزینه perpetual که در منومشاهده می کنید می توانید ارز مورد نظر که سیگنال آن را دریافت کرده اید را انتخاب کنید.

    بای بیت فرقی که با بیتمکس دارد این است که هر ارزی که بخواهیم ترید کنیم باید از همان ارز داشته باشید، اگر بیت کوین می خواهید معامله کنید باید در حسابتان بیت کوین داشته باشید و این موضوع برای تمام ارز ها صدق می کند. که در ادامه نحوه واریز ارز به حساب کاربری آموزش داده می شود.

    قسمت های زیر در تصویر بالا قابل مشاهده است:

  • 1. نمودار قیمت ارز دیجیتال
  • 2. Order book: حجم معاملات به صورت زنده
  • 3. ثبت سفارش
  • 4. مشاهده پوزیشن های ثبت شده ( در صرافی بای بیت به استاپ لاس و تیک پرافیت در مجموع کاندیشن گفته می شود.)
  • آشنایی با Accense

    در منو گزینه ای به نام Accense دیده می شود که بسیار کاربردی است:

    در این بخش تمام ارزهای موجود در صرافی بایبیت قابل مشاهده است. برای واریز پول به این صرافی بر روی Deposit ارز دلخواه کلیک می کنید.آدرس کیف پول هر ارز به شما نشان داده می شود. در صورتی که بخواهید از حساب خود پول برداشت کنید بر روی گزینه Windraw هر ارز کلیک می کنید، در صورتی که اولین بار است که می خواهید این کار را انجام دهید صفحه ای مشاهده می کنید که به شما نشان می دهد وریفای حساب کاربری از طریق ایمیل انجام گرفته است یا خیر و Google Authentication را نیز فعال شده است یا هنوز این کار صورت نگرفته است. در صورتی که این قسمت را انجام نداده باشید باید از قسمت Two Factor Authentication بر روی Setting کلیک کنید، با انتخاب گزینه  send ایمیلی برای شما ارسال می شود که باید برای تایید کد وریفای را وارد کنید و کد کپچا را از طریق گوشی اسکن کنید، در این قسمت کدی به گوشی شما ارسال می شود که با وارد کردن آن می توانید واریزی را انجام دهید

    Closed P&L پوزیشن هایی که با پرافیت و استاپ لاس هایی که تمام شده اند و میزان سود و ضرر هر یک نشان داده شده است. نمودار هفتگی کارکرد شما که قابل تنظیم است که بسیار کاربردی است و می توانید عملکرد را نسبت به هفته گذشته مشاهده کرد.

    Assense History : در این قسمت Coin هایی که ترید کرده اید و نحوه بسته شدن آن ها را به شما نشان می دهد.

    Order History: تاریخچه اُردرها قابل مشاهده است.

    Trade History: تاریخچه ترید ها در این قسمت نمایش می دهد.

    Withdraw History: تاریخچه برداشت ها از کیف پول قابل مشاهده است.

    موجودی کیف را نیز می توانید از طریق Assens چک کنید.

    این یک معرفی از قسمتهای مختلف صرافی بای بیت بود که شما بتوانید به راحتی همه چیز را در یک صفحه مشاهده کنید.

    در صورتی که بخواهید USDT ترید کنید باید ارز مورد نظرتان را از قسمت Perpetual در گزینه Trade انتخاب کنید، صفحه ای که برای ترید باز می شود مشابه صفحه بایننس فیوچرز است.

    انواع پوزیشن ها

    دو نوع پوزیشن در این صرافی قابل ست کردن هستند: لانگ و شورت.

    پوزیشن لانگ: به پوزیشنی گفته می شود که شما ارز را در قیمت پایین می خرید و همان را در قیمت بالاتر می فروشید و از این طریق کسب سود می کنید.

    پوزیشن شورت: پوزیشنی است که ارزی را در قیمت بالا به فروش می رسانید و در قیمت پایین تر دوباره آن را می خرید.

    زمانی که شما می خواهید پوزیشن شورت باز کنید قیمت شما نباید کمتر از کانترکت باشد، در صورتی که این اتفاق افتاد پوزیشن شما به صورت خودکار حذف می شود.

    دو گروه معامله گر در هر صرافی وجود دارد کسانی که معامله لانگ و  شورت را انجام می دهند.

    هر 8 ساعت یک بار قدرت این دو گروه با یکدیگر مقایسه می شود اگر قدرت لانگ به شورت بیشتر باشد باید افرادی که پوزیشن لانگ باز کردند مبلغی را به عنوان کارمزد به کسانی که پوزیشن شورت ست کردند بدهند (این مبلغ بسیار ناچیز است)

    انواع لوریج:

    دو نوع لوریج وجود دارد، ایزوله و کراس.

    به لوریج بین 1 تا 100 ایزوله گفته می شود. در صورتی که لیکوئید شوید تنها پولی که در پوزیشن قرار دارد از بین می رود.

    لوریج کراس در تمامی ارزها به معنای ماکسیمم لوریج است و در صورت لیکوئید شدن علاوه بر برداشت تمام پول در پوزیشن، مبلغ بالانس نیز کسر می شود.

    Order Type:

    این قسمت شامل سه قسمت مهم می باشد: لیمیت، مارکت و Condicional.

    همان طور که می دانید آسان ترین روش برای باز کردن پوزیشن مارکت است، که ما اصلا توصیه به استفاده از آن نمی کنیم. تنها در صورتی از این مارکت استفاده کنید که در کانال VIP پیشنهاد استفاده از آن داده شود. این در چه صورت اتفاق می افتد، بازار در نوسان زیاد قرار دارد سیگنالی معرفی می شود، برای اینکه خرید زودتر انجام شود به شما توصیه می کنیم که به صورت مارکت خرید را انجام دهید.

    در صورتی که از مارکت استفاده کنید 0.075 و Limte0.025 کارمز از حسابتان کسر می شود.

    نکته ای که باید در هنگام ست کردن پوزیشن با لیمیت در نظر بگیرید، فعال بودن گزینه Post Only است. در این حالت اُردر شما بلافاصله باز نمی شود و کارمز کمتری از شما کسر می شود. این گزینه در پوزیشن های بلند مدت کاربرد زیادی دارد.

    Maker و Taker:

    در تمام صرافی ها دو اصطلاح به نام میکر و تیکر وجود دارد.

    Taker: اگر بر روی مارکت پوزیشن باز کنید به شما تیکر گفته می شود و همیشه تیکر ها کارمزد بیشتری پرداخت می کنند. در این حالت پوزیشن بلافاصله انجام می شود.

    Maker: کسی که با لیمیت پوزیشن باز می کند میکر گفته می شود و کارمزد کمتری نیز باید پرداخت کند.

    به شما پیشنهاد می کنیم فیلم آموزش صرافی بای بیت را ببینید تا بتوانید مطالب بالا را به صورت دقیق تر درک کنید.