آموزش بایننس اسپات قسمت 8 : استراتژی فروش پله‌ای با Stop-Limit

در قسمت قبل در مورد فروش پله ای با استفاده از OCO صحبت کردیم. روی همان سیگنال که در جلسه قبل فروش را انجام دادیم می خواهیم فروش پله ای با استفاده از استاپ لیمیت را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم.

سیگنال بایننس

همان طور که در جلسات قبل گفته شد ما برروی 576 سیگنال CHR ورود را انجام دادیم و می خواهیم از تارگت هایی که در تصویر مشاهده می کنید استفاده کنیم. اگر نخواهیم از OCO استفاده کنیم و با کمک استاپ لیمیت فروش را انجام دهیم باید در هر بار ست کردن به صورت برعکس کار را انجام دهیم.

توصیه مهم: تا جایی که امکان دارد از OCO استفاده کنید. البته در این قسمت نحوه فروش با استاپ لیمیت را نیز آموزش می دهیم تا به راحتی بتوانید از هر کدام استفاده لازم را ببرید.

خرید را از طریق لیمیت انجام دادیم، قیمت مارکت را داخل استاپ کپی می کنیم، شاید برای دوستان این سوال مطرح شود که برای فروش از طریق استاپ لیمیت یا باید استاپ را ست کنیم و یا تارگت را، ما به شما آموزش می دهیم که اصلا به این صورت نیست.

تارگتی که می خواهیم در اینجا استفاده کنیم 676 است که ما همین را قرار می دهیم و در ردیف بعد 675 را وارد می کنیم و میزان amount را بر روی 50درصد قرار می دهیم یعنی نصف حجم بر روی تارگت اول به فروش می رسانیم، بعد از زدن دکمه ست از شما پرسیده می شود که مطمئن هستید برای فروش که با تایید این گزینه فروش بر روی مبلغ در خواست شما انجام می  گیرد. برای فروش الباقی حجم باید داخل فیلد اول 478 و در فیلد پایین 475 را قرار دهیم و میزان حجم را بر روی 100% بگذاریم. در فروش 50 درصد پوزیشن بر روی تارگت اول و 50% بر روی استاپ لاس انجام گرفت. اگر می خواهید با استاپ لیمیت کار کنید باید حواستان به قیمت مارکت باشد اگر قیمت به سمت استاپ لاس نزدیک است و 50 درصد اُردر با ضرر بسته شد ، باید همان لحظه order راکنسل کنید و 100% باقی مانده را روی همان استاپ لاس به فروش رسانید.

اگر قیمت به سمت تارگت حرکت کند و آن را رد کند یعنی 50% فروش شما با سود تارگت 1 همراه بوده همان چیزی که در OCO انتظارش را داشتید، باز هم اُردر دوم حذف می شود و شما در سود قرار می گیرید، برای ادامه روند کار باید order استاپ لاس را کنسل کنید و تارگت دوم را برای قیمت 760 ست کنید و حجم را بر روی 50% قرار می دهیم ، حال استاپ لاسی که درون سیگنال قرار دارد استفاده نمی کنیم، استاپ لاس را از داخل order history بر روی قیمت ورودی سیگنال 576 قرار می دهیم و حجم را بر روی 100% قرار می دهیم.

چون قیمت مارکت پایین تر از چیزی است که ما خریداری کردیم استاپ لاس را نمی توانیم به عنوان order ثبت کنیم .

دوستان توجه داشته باشید که بعد از تارگت اول، اُردر استاپ لاس را کنسل کنید و برای order دوم همان طور که داخل تارگت اول گفته شد استاپ لاس را روی نقطه ورود به سیگنال قرار می دهیم و به همین منوال تا تارگت آخر ادامه می دهیم.

روشی که در بالا گفته شد به صورت دستی استاپ لاس و تارگت به سمت بالا ترید می کنید.

بهتره تا جایی که امکان دارد از OCO استفاده کنید زیرا فروش پله ای از این طریق راحت تره زیرا می تونید تارگت و هم استاپ لاس را ست کنید.