معرفی صفر تا صد صرافی بایننس

محبوبیت ارز های دیجیتال در جهان روز به روز در حال افزایش است و صرافی های زیادی نیز به همین منظور تا به امروز شکل گرفته اند. همین مسئله باعث شده تا انتخاب بهترین صرافی کمی دشوار شود. صرافی بایننس بزرگترین و محبوب ترین صرافی در جهان است و معمولا انتخاب اول هر تریدری در دنیا به شمار می آید.

هر صرافی دارای ویژگی های خاص خود است و هرکدام با توجه به نیاز کاربران ایجاد شده اند. اگر می خواهید با بهترین صرافی ها آشنا شوید بهتر است مقاله ای با همین عنوان را مطالعه کنید.

با بهترین و معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال آشنا شوید

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال یکی از دغدغه های مهم سرمایه گذارانی است که می خواهند در حوزه ارز دیجیتال فعالیت کنند. هر صرافی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد است که برای هر سرمایه گذار ممکن است لازم و ضروری باشد، ولی به طور کلی بهترین صرافی ها دارای ویژگی خاصی هستند که در ادامه آن ها را بررسی و بهترین صرافی ها را خدمتتان معرفی می کنیم

صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس در سال 2017 برای جذب سرمایه در کشور چین توسط شخصی به نام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) که با نام مستعار CZ شناخته می شود ایجاد شد و خیلی زود توانست لقب بزرگترین و بهترین صرافی را در جهان به خود اختصاص دهد.

چانگ پنگ ژائو در عرض 8 ماه توانست صرافی بایننس را به بزرگترین صرافی دنیا تبدیل کند. به دلیل قدرت ژائو در صرافی بایننس و سابقه درخشان او در فعالیت در بازارهای مالی، ژائو یکی از افرادی محسوب می شود که تاثیر بسیار زیادی بر مارکت دارد و همیشه توییت ها و مصاحبه های جنجال برانگیز و تاثیرگذاری داشته است. در مقاله 10 فرد تاثیرگذار در ارزهای دیجیتال رهبران کریپتو (راجع به ژائو و دیگر رهبران بازار ارزهای دیجیتال) صحبت کرده ایم.

10 فرد تاثیرگذار در ارزهای دیجیتال - رهبران کریپتو

این روزها با اضافه شدن خیل کثیری از افراد جامعه به این بازار، عامل دیگری هم برای تعیین جهت بازار اضافه شده؛ عاملی به نام رهبران کریپتو. افراد زیادی در این بازار وجود دارند که با توجه به سوابق درخشان و کاریزمای بالایی که دارند، به عنوان رهبران این حوزه شناخته می شوند.

این صرافی در جولای سال 2017 برای جذب سرمایه اولیه از طریق ICO به ارزش 15 میلیون دلار سرمایه مورد نیازش را جمع آوری کرد و در بین سرمایه گذارانش توکن BNB توزیع کرد و سپس شبکه بلاک چین خود را تحت عنوان بایننس تاسیس کرد. Binance از ترکیب دو کلمه Binary (دو دویی) و Finance (امور مالی) تشکیل شده است.

با توجه به قوانین سر سختانه کشور چین پیرامون ارز دیجیتال، چانگ پنگ ژائو بنیان گذار این صرافی مجبور به مهاجرت به کشور ژاپن شد. موفقیت های شغلی بسیاری در رزومه CZ دیده می شود که تاثیر به سزایی بر موفقیت این صرافی داشته است.

با وجود تاریخچه کوتاه بایننس رشد فوق العاده ای تا به امروز داشته است و روزانه 1 میلیارد دلار معامله بر بستر این پلتفرم انجام می گیرد. در ابتدا مبادلات تنها با استفاده از ارز دیجیتال انجام می گرفت و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی شد ولی امروز وضعیت متفاوت است و شما به هر طریقی می توانید از بایننس ارز دیجیتال بخرید.

بایننس چگونه کار می کند؟

معامله گران در این صرافی به صورت خریدار و فروشنده سفارش خود را ثبت می کنند و این پلتفرم در کوتاه ترین زمان بهترین معامله را بین آن ها انجام می دهد و کارمزدی دریافت می کند. درواقع بایننس نقش یک واسطه بین خریدار و فروشنده را بازی می کند و آنها را به هم وصل می کند.

مزایای صرافی بایننس

هر صرافی ویژگی هایی مخصوص به خود دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین مزایای صرافی بایننس می پردازیم.

امنیت بالا:

امنیت مهم ترین ویژگی هر صرافی به شمار می آید. علاوه بر پروتکل های امنیتی فوق پیشرفته که بایننس برای جلوگیری از حملات سایبری به کار می برد، امکانات امنیتی اختیاری نیز در این صرافی وجود دارد که بایننس به صورت ویژه پیشنهاد می کند از آنها استفاده کنید. یکی از آنها قابلیت های احراز هویت دو مرحله ای بایننس می باشد. این قابلیت را به دو صورت می توان استفاده کرد:

  • نسل اول این قابلیت یا 2FA (2 Factor Authentication) ، به این صورت است که شما برای ورود و یا برداشت از حساب خود، علاوه بر رمز ورود به حساب، باید یک رمز یک بار مصرف را نیز وارد کنید. این رمز یک بار مصرف معمولا از طریق اپلیکیشن Google Authenticator به شما داده می شود.
  • نسل دوم این قابلیت، U2F (Universal 2nd Factor) می باشد. برای استفاده از این قابلیت شما نیاز به یک گجت شبیه به فلش مموری دارید و برای ورود به حساب خود لازم است که این گجت از طریق USB یا بلوتوث یا NFC به دستگاه شما متصل شود.

اما با این حال، اینگونه نیست که بایننس هیچگاه در معرض حمله هکرها قرار نگرفته باشد. در سال 2019 گروهی از هکرها توانستند به صرافی بایننس نفوذ کرده و به اندازه 7 هزار بیت کوین به سرقت ببرند. بایننس از این مسئله خسارات زیادی را متحمل شد و حتی برای مدتی معامله ارز دیجیتال در این صرافی امکان پذیر نبود. اما خیلی زود بایننس با تقویت پروتکل های امنیتی و همچنین جبران خسارات وارده بازگشت و دوباره به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شد.

پشتیبانی از آلت کوین های بی شمار:

یکی دیگر از محبوببیت های بایینس در بین تریدر ها تنوع ارزهای دیجیتال است. آلت کوین های زیادی در بایننس قابل معامله هستند که در ادامه نیز لیست خلاصه ای از آنها را آورده ایم.

کارمزد کم:

مبلغ کارمزد دریافتی در این صرافی در مقایسه با بسیاری از صرافی های دیگر بسیار پایین است که جزء ویژگی های مهم آن به شمار می آید. علاوه بر این، صرافی بایننس به کاربران پیشنهاد می دهد تا برای پرداخت کارمزد از رمزارز اختصاصی این صرافی، یعنی (Binance Coin) BNB استفاده کنند. با استفاده از bnb برای پرداخت کارمزدها کاربران می توانند 25 تخفیف بگیرند.

اگر با کارمزد و انواع آن در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم، مقاله انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال را مطالعه بفرمایید.

 

انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنید، حتما با کارمزدهای کم و زیاد این حوزه آشنا شده اید. این کارمزدها در انواع مختلفی وجود دارند، به طوریکه برای هر نوع فعالیتی در این بازار (خرید و فروش، مبادله، انتقال، قرارداد هوشمند و ...) کارمزدهای مختلفی در نظر گرفته می شود...

حجم معاملات بالا:

به دلیل محبوبیت بسیار Binance در بین معامله گران روزانه حجم بالایی معامله در آن انجام می گیرد که یک فاکتور مهم به شمار می آید. این صرافی در هر ثانیه 1.4 میلیون تراکنش را پردازش می کند. و نکته جالب اینجاست که در این صرافی با وجود حجم معاملات بسیار بالا و ترافیک سنگینی که دارد، به هیچ عنوان کندی یا تاخیر مشاهده نمی شود و معاملات به سرعت تایید و انجام می شود. این در حالی است که بسیاری از صرافی ها حتی با حجم معاملات خیلی کمتر از بایننس، سرعت کمتری دارند.

اپلیکیشن موبایل:

بایننس نیز مانند بسیاری از صرافی ها دارای اپلیکشن است که بر روی سیستم عامل اندروید و IOS  نصب می شود. علاوه بر این برای استفاده از این صرافی در کامپیوتر یا لپ تاپ نیز هم می توانید از طریق سایت صرافی و هم نرم افزار دسکتاپ آن استفاده کنید.

 جوایز:

این صرافی برای کاربران خود جوایز مختلفی از جمله اهدای رایگان ارز دیجیتال و خودروهای لوکس را تا به امروز در نظر گرفته است. اگر شما هم شانس خوبی داشته باشید، می توانید یکی از برندگان قرعه کشی های دوره ای بایننس باشید.

 معایب صرافی بایننس

مواردی که در زیر به عنوان معایب مطرح می شود را شاید نتوان ایراد اساسی دانست ولی خوب شاید برای بعضی از کاربران مهم باشد.

پشتیبانی ضعیف:

کاربران نظرات متفاوتی در رابطه با پشتیبانی صرافی مطرح کرده اند ولی ایرادی که بعضی از کاربران از این صرافی می گیرند، تاخیر طولانی در پاسخگویی سوالات گزارش شده است، البته باید این نکته را مد نظر داشت که به دلیل حجم بالای مشتریان بایننس نمی تواند سریع پاسخگوی مشتریان باشد.

 تحریم ایران:

به دلیل تحریم ها علیه ایران کاربران از طریق IP ایران نمی توانند در این صرافی حساب داشته باشند و برای ایجاد حساب کاربری باید از VPN و  VPS استفاده کنند. در صورتی که با VPN و VPS، انواع آنها و نحوه استفاده از آنها آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم مقاله ما در خصوص VPN یا VPS؟ کدامیک برای ما مناسب تر است؟ را مطالعه کنید.

 

VPN یا VPS کدامیک برای ما مناسب تر است؟

می دانیم که برای فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال باید در یکی از صرافی های بین المللی ثبت نام کنیم. با توجه به تحریم های اخیر، تعدادی از صرافی های مطرح دنیا، آی‌پی کشور ایران را تحریم کرده‌اند.

 انواع معاملات در صرافی بایننس

6 نوع معامله در این صرافی انجام می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • - معاملات Limit
  • - معاملات Market
  • - معاملات Stop Limit
  • - معاملات OCO
  • - معاملات مارجین
  • - معاملات آتی

اگر علاقه مند به انجام معاملات در این صرافی هستید می توانید سری آموزش بایننس اسپات و فیوچرز را مشاهده کنید. اما به صورت خلاصه ای 6 بخش را به شما معرفی می کنیم:

معاملات Limit:  در این نوع معاملات شما می توانید یک قیمت مشخص را تعیین کنید تا سفارش شما در آن قیمت انجام شود.

معاملات Market: در این نوع معاملات، لازم نیست قیمت خاصی را برای انجام سفارش ثبت کنید و خود صرافی معامله را در قیمت کنونی بازار برای شما انجام می دهد. این نوع از معاملات برای افرادی که می خواهند معامله خود را سریعا انجام دهند، مناسب است.

معاملات Stop Limit: این نوع از معاملات برای تعیین حد ضرر کاربرد دارد. به این صورت که شما دو قیمت stop و limit را تعیین می کنید. قیمت stop برای این است که در صورتی که قیمت بازار به حد ضرر شما رسید، سفارش ثبت شود و قیمت limit آن قیمتی است که می خواهید سفارش در آن قیمت ثبت شود.

معاملات OCO: این معاملات از دو بخش limit و stop limit تشکیل شده اند. کاربرد این معاملات در زمانی است که شما می خواهید حد سود و حد ضرر خود را به شکل همزمان تعیین کنید.

معاملات مارجین: معاملات مارجین برای این است که شما بتوانید با سرمایه ای بیش از سرمایه خود ترید کنید. یعنی صرافی به اندازه چند برابر پول شما به شما قرض (وام) می دهد و شما با آن پول ترید می کنید و پس از اتمام ترید، اصل پول صرافی را به آن برمیگردانید و سود خود را برمیدارید. البته توجه کنید که این نوع از معاملات ریسک بسیار زیادی دارد و در صورتی که بدون آموزش وارد آنها شوید، ممکن است کل پول خود را از دست بدهید.

معاملات فیوچرز یا آتی: در این نوع از معاملات، شما یک ارز را به صورت واقعی خریداری نمی کنید، بلکه برای مثال شما در قیمت پایین یک ارز مقداری پول وثیقه می گذارید و در قیمت بالا، آن ارز به شما تحویل داده می شود و به این طریق شما سود می کنید. در معاملات فیوچرز نیز همانند مارجین این امکان وجود دارد که شما اهرم یا لوریج تنظیم کنید و با سرمایه بیشتر از سرمایه خود ترید کنید که البته ریسک خاص خود را نیز به همراه دارد. برای آشنایی کامل با معاملات فیوچرز می توانید مقاله اختصاصی ما در مورد فیوچرز را مطالعه کنید.

 

معاملات آتی یا فیوچرز چیست؟

با افزایش محبوبیت ارز دیجیتال روند خرید و فروش نیز در کشورهای مختلف بسیار گسترش پیدا کرده است. روش های مختلفی برای کسب در آمد در بازار سرمایه وجود دارد که انجام معاملات به نوعی اهمیت بالایی نسبت به روش های دیگر دارد و در چند سال اخیر معاملات فیوچرز (Trading Futures ) جزء روشهای جدید و پر طرفدار در بین کاربران بوده است.

ارزهای پشتیبانی توسط صرافی Binance

در حال حاضر تعداد ارز های دیجیتال روز به روز بیشتر می شود و بیش از 200 ارز در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. در این فهرست مهم ترین آلت کوین ها که در این صرافی عرضه می شود را معرفی می کنیم.

  • - بیت کوین
  • - لایت کوین
  • - اتریوم
  • - ریپل
  • - بیت کوین کش
  • - چین لینک
  • - بایننس کوین
  • - بایننس یو اس دی
  • - اتم
  • - دش
  • - ایاس
  • - نانو
  • - پاکسوس استاندارد
  • - ترون
  • - تتر
  • - استلار

در اپدیت های جدیدی که بر روی این صرافی انجام گرفته در حال حاضر معامله ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات میسر است و در شروع کار نیاز به خرید رمز ارز از دیگر افراد  یا صرافی ها نیست.

معامله در بایننس برای چه کاربرانی مناسب است؟

سایت صرافی بایننس طوری طراحی شده است که تریدرهای حرفه ای و تازه کار بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این صرافی دارای دو بخش است، افرادی که جدیدا وارد حوزه ارز دیجیتال شده اند می توانند از بخش ساده استفاده کنند و کاربران حرفه ای از قسمت پیشرفته کسب سود نمایند.

جمع بندی:

در این مقاله شما را با بزرگترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان آشنا کردیم و مزایا و معایب استفاده از آن را بازگو کردیم. به طور کلی می توان گفت بایننس یکی از بهترین پلتفرم های مبادلات رمز از در جهان است و رابط کاربری عالی، ساده و آسان برای تمام معامله گران مهیا کرده است.