آموزش بایننس اسپات قسمت 3 : کیف پول ، واریز و برداشت

در قسمت های قبل از آموزش بایننس اسپات در مورد VPN و VPS، نحوه ثبت نام و محیط کاربری در صرافی بایننس صحبت کردیم. در این قسمت از آموزش در مورد واریز و برداشت ارز در صرافی بایننس می پردازیم و نحوه انجام این فرایند را ارائه می دهیم تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید .

برای واریز و برداشت از کیف پول بایننس ابتدا باید وارد حساب کاربری شوید و از قسمت wallet روی گزینه over view کلیک کنید در این حالت نمای کلی از بالانس پول شما داخل بایننس نشان داده می شود.

چون این آموزش مربوط به بایننس اسپات است ما در اینجا واریز و برداشت بایننس اسپات را آموزش می دهیم و بحث در مورد فیوچرز را در بخش های بعد دنبال می کنیم.

زمانی که وارد حساب کاربری می شوید در قسمت سمت چپ روی گزینه spot کلیک می کنید، تمام ارزهای موجود در کیف پول شما نشان داده می شود، توصیه می کنیم در حساب اسپات، بیت کوین و تتر وارد کنید، زیرا سیگنال بایننس اسپات بر پایه تتر و بیت کوین ارائه می شوند.

 

در همین صفحه در قسمت سمت راست سه گزینه وجود دارد :

Deposit (واریز به حساب)، Withdraw  (برداشت  از حساب)  و  Transfer ( انتقال بین حساب اسپات و فیوچرز و بخش های معاملاتی دیگر ) که با نحوه کار هر یک در ادامه آشنا می شوید.

نحوه واریز به حساب بایننس اسپات

برای واریز ارز ابتدا بر روی Deposit کلیک کرده و نام ارزی که می خواهید به بایننس واریز نمایید را انتخاب می کنید. برای واریز نیاز به آدرس منحصر فرد دارید. اگر از طریق سیستم می خواهید واریز را انجام دهید، در زیر کد QR آدرسی وجود دارد که به صورت انحصاری به ارزی که انتخاب شده مربوط است. اگر می خواهید این کار را از طریق اپلیکیشن انجام دهید می توانید کد امنیتی را اسکن کنید در این حالت تنها کافی است که مبلغ را وارد کنید، بعد از اتمام کار بر روی گزینه send کلیک می کنید مبلغ مورد نظر به آدرس کیف پولتان واریز می شود.

نکته : هر ارز دیجیتال آدرس منحصر به فردی دارد. و زمان انجام تراکنش نیز بسته به ارز متغیر است که در بالای تصویر QR ، زمان میانگین آن قید شده است.

 

 

نحوه پرداخت از حساب بایننس

برداشت از طریق withdraw انجام می شود، ابتدا باید کد احراز هویت 2FA را وارد کنید در غیر این صورت بایننس به شما اجازه ادامه کار را نمی دهد. نوع  و تعداد ارزی که می خواهید پرداخت کنید را انتخاب می کنید، آدرس کیف پولی که می خواهید به آن ارز را ارسال کنید را وارد می نمایید و در آخر با زدن دکمه Submit پرداخت انجام می شود.

 

 

 

چطور بین حساب اسپات و فیوچرز و بر عکس ارز جا به جا کنیم؟

Transfer این کار را برای شما انجام می دهد، زمانی که بر روی این گزینه کلیک می کنید از شما پرسیده می شود از کدام حساب و چه میزان ارز می خواهید جابه جا کنید، بعد از انجام مراحل گفته شده بر روی دکمه confirm کلیک کرده و ارز مورد نظر منتقل می شود.

در صفحه اسپات گزینه ای وجود دارد به نام convert  to  BNB، در صورت انتخاب این گزینه تمام  ارزهای موجود در بایننس به شما نشان داده می شود ، هر ارزی را که می خواهید می توانید تبدیل به BNB کنید. از BNB برای کارمزد تراکنش ها می توانید استفاده کنید.