آموزش بایننس اسپات قسمت 4 : نحوه ترید ارزها و کارمزد ها

در این قسمت از مجموعه آموزش بایننس شما را با صفحه اصلی ترید آشنا خواهیم کرد و به بررسی کارمزد در بایننس اسپات می پردازیم.

پس از طی کردن تمام مراحلی که در قسمت های قبل  گفته شد وارد صفحه اصلی می شویم، برای وارد شدن به صفحه ترید باید بر روی گزینه Exchange  کلیک کنید.

آموزش بایننس اسپات - نحوه ترید در بایننس اسپات

 

پس از کلیک وارد صفحه ترید می شویم. این صفحه از 9 بخش مهم تشکیل شده است، که هر یک را به طور جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه ترید در بایننس اسپات

  1. در نواز ابزار بالای صفحه وضعیت جفت ارزها نشان داده شده است و با انتخاب این بخش تمام اطلاعات صفحه بر اساس این دو ارز مشاهده می شود. در اینجا USDT تتر و بیت کوین را مشاهده می کنید.
  2.  در قسمت سمت چپ که با رنگ قرمز نشان داده می شود، لیست فروشندگانی است که با قیمت و حجم مشخص می خواهند ارز خود را به فروش برسانند.
  3. در قسمت پایین بخش فروشندگان، لیست خریداران با رنگ سبز نشان داده شده است، که با قیمت و حجم مشخص می خواهند خرید خود را انجام دهند.
  4. اگر بخواهیم به صورت ساده تر این دو بخش را توضیح دهیم، این دو بخش لیست عرضه و تقاضا را نشان می دهند.
  5. در وسط صفحه نمودار تحلیل مبادلات ارز قابل مشاهده است، که توسط آپشن هایی که بالای همین قسمت وجود دارد می توان تحلیل های مختلفی را از روند رشد ارز مشاهده کرد.
  6. قسمت پایین نمودار فرم ثبت سفارش قرار دارد، که می توان از این طریق سفارش را ثبت کرد. در آموزش های بعدی به طور مفصل در باره آن توضیح خواهیم داد.
  7. بالای صفحه سمت راست، تمام آلت کوین هایی که بر پایه USDT تتر و بیت کوین هستند نشان داده می شود.
  8. در قسمت وسط، سمت چپ تمام تریدهای اخیر ارزهای انتخابی نشان قابل مشاهده است. ( قرمز ارزهایی که به فروش رسیده و رنگ سبز ارزهایی که خریداری شده است)
  9. Market Activitles  فعالیت مارکت در 24 ساعته گذشته را نشان می دهد.
  10. در قسمت پایین صفحه، جدولی وجود دارد که دارای تب های مختلفی است که تاریخچه تراکنش ها و معاملات ارزی به صورت لحظه ای نشان داده شده است. open order پوزیشن های باز شما را نشان می دهد، order history تاریخچه خرید را مشخص می کند و بر اساس روز، هفته و... قابل فیلتر شدن است. Trade history تاریخچه تریدهایی که انجام شده از این طریق قابل دیدن است.

کارمزد در بایننس اسپات

هر تراکنشی که در بازار بایننس انجام می شود تراکنش مخصوص به خود را دارد، میزان کارمزد بسته به نوع تراکنش، حجم ورود داخل پوزیشن، ساعتی که معامله انجام می شود و حجم بازار متفاوت است. کارمزد در نظر گرفته طبق یک سری معادلات محاسبه می شود. اگر می خواهید با نحوه محاسبه کارمز به طور دقیق آشنا شوید می توانید  در صرافی بایننس در قسمت about آن را جستجو کنید.