آموزش بایننس اسپات قسمت 2 : نحوه ثبت نام و محیط کاربری

در قسمت اول از آموزش صرافی بایننس درباره نکات اولیه ترید و رعایت استفاده از IP، VPN و VPS صحبت کردیم و در قسمت دوم از این دوره آموزشی با نحوه ثبت نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس، تایید حساب، محیط و رابط کاربری آشنا خواهیم شد.

بعد از انجام تمام مراحلی که در قسمت قبل گفته شد و اتصال با VPN یا VPS و چک کردن IP، وارد سایت https://www.binance.com می شویم. در صفحه اصلی ارزهایی که توسط این صرافی قابل خرید و فروش است به همراه قیمت پایانی و نمودار تغییرات هر ارز در 24 ساعته گذشته به صورت جداگانه قابل رویت است.

مراحل ساخت اکانت در صرافی بایننس

  1. ابتدا بر روی دکمه Register که در قسمت بالا سمت راست قرار دارد کلیک می کنیم.
     
  2. در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود، ایمیل و پسورد خود را وارد می کنید، بهتر است در انتخاب پسورد از کاراکتر به همراه حروف و عدد استفاده کنید تا احتمال حدس زدن آن برای افراد سود جو وجود نداشته باشد
     
  3. برای پر کردن قسمت Referral ID می توانید به آی دی پشتیبانی بست سیگنال @BST_Support پیام دهید تا ریفرال لینکی برای شما ارسال شود تا در تمامی تراکنش های صرافی بایننس اسپات و فیوچرز، 10 درصد تخفیف تا مدت یک ماه لحاظ شود. ( این مسئله اجباری نیست و کاملا اختیاری است)
     
  4. بر روی دکمه create account کلیک کنید.
     
  5. ایمیل تایید از طرف بایننس برای شما ایمیل می شود. اگر بعد از چند دقیقه ایمیلی دریافت نکردید بهتر است بر روی Resend email کلیک کنید تا ایمیلی جدید برای شما ارسال شود.
     
  6. کد ارسال شده به ایمیلتان را در کادر مربوطه وارد نمایید تا حساب کاربری شما تایید شود.( تایید اولیه از طرف صرافی بایننس انجام شده است)
     
  7. زمانی که مراحل ثبت نام به پایان رسید وارد سایت بایننس می شوید و وارد حساب کاربری که ایجاد کرده اید می شوید.

در ابتدا صفحه پاپ آپی باز می شود که به شما نشان می دهد که از چه روش هایی می توانید حساب کاربری خود را شارژ کنید، ولی اگر از ایران می خواهید وارد صرافی شوید نمی توانید از هیچ کدام از موارد استفاده کنید زیرا ابتدا باید احراز هویت شوید که این کار برای کاربران ایرانی میسر نیست. برای اینکه دیگر این صفحه را مشاهده نکنید بهتر است بر روی گزینه  Don’t show me next time کلیک کنید.

حال وارد حساب کاربری شدید و می توانید معاملات را شروع کنید، ولی قبل شروع هر کاری باید تنظیمات اکانت را انجام دهید تا امنیت معاملات بالا رود. چهار گزینه برای بالا بردن امنیت در صرافی بایننس وجود دارد.

  1. 2FA
  2. Verify
  3. Anti phishing
  4. Withdraw whitelist

برای تایید هویت با 2FA باید بر روی گزینه setup کلیک کنید و تمام مراحل را قدم به قدم طی کنید در این گزینه از شما خواسته می شود برای تایید دو مرحله ای اکانت از تلفن همراه یا Google authenticator استفاده کنید، همان طور که قبلا نیز گفته شد کاربران نمی توانند از ایران به صرافی متصل شوند به همین خاطر شما تنها می توانید از Google authenticator استفاده کنید، ابتدا باید اپلیکیشن را دانلود کنید و کد QR را اسکن نمایید، بعد از اسکن کدی برای شما ارسال می شود که می توانید مشخص کنید چه زمانی نیاز است از کد 2FA استفاده شود.

مرحله مهم دیگری که باید انجام دهید Anti phishing code است. این کد یک لایه امنیتی دیگریست که اگر ایمیلی از سمت بایننس دریافت کردید، این کد در ابتدای متن تمامی ایمیل های رسمی بایننس که مرتبط با حساب کاربری شخص شماست قید میشود. این امر به این دلیل است که اگر شخصی سوء استفاده گر ایمیل جعلی با آدرس بایننس به شما ارسال کرد و از شما درخواست اطلاعات حساس کرد و یا لینک یا فایلی ارسال کرده بود، بتوانید به راحتی شناسایی کنید و از آن ایمیل چشم پوشی کنید. پس اگر کد آنتی فیشینگ را در متن ایمیل مشاهده نکردید، به هیچ وجه به محتوای آن ایمیل اعتمادی نکنید!

هکر ها برای هک کردن حساب کاربری بایننس دقیقا صفحه ای مشابه صفحه صرافی طراحی می کنند و در این صفحه تنها تغییر کوچکی در url وجود دارد، زمانی که شما یوزر و پسورد خود را وارد می کنید و 2FA نیز نداشته باشید، user و  password  برای شخص هکر به صورت مخفی ارسال می شود و به راحتی می تواند وارد حساب کاربری شما شود و تمام موجودی حسابتان را خالی کند. به همین خاطر به تمام کاربران توصیه می شود این گزینه را نیز فعال کنند.

 اگر گزینه whitelist را فعال نمایید زمانی که بخواهید ارزی را از صرافی برداشت کنید بایستی حتما آن ارز و آدرس کیف پول را قبلا در وایت لیست وارد کنید. فعال کردن این گزینه ضروری نیست.

گزینه Verify از شما می خواهد که تمام اطلاعات شخصی از جمله  پاسپورت، عکس سلفی و id Cart را مشخص کنید، این حالت برای کاربران ایرانی کاربردی ندارد.

بعد از تکمیل تمام اطلاعات گفته شده با خیال راحت می توانید وارد صرافی بایننس شوید.

زمانی که بر روی کیف  پول کلیک می کنید قسمتی وجود دارد به نام  over view که نمای کلی از کیف پول شما داخل صرافی بایننس را نشان می دهد.

زمانی که روی گزینه اسپات یا فیوچرز کلیک نمایید تمام ارزهایی که خرید و فروش شده و میزان موجودی شما در هر کدام به صورت جداگانه نمایش داده می شود.

در صرافی بایننس شما فقط به اسپات و قیوچرز دسترسی دارید و برای استفاده از گزینه های دیگر نیاز به احراز هویت وجود دارد.