آموزش بایننس اسپات قسمت 7 : آشنایی با OCO و فروش پله ای

در جلسه قبل در مورد ورود به سیگنال و خرید پله ای توضیحاتی داده شد در این قسمت از سری آموزش بایننس می خواهیم شما را با نحوه ست کردن Target و فروش پله ای با روش OCO آشنا کنیم.

سیگنال بایننس اسپات که می خواهیم از آن در این آموزش استفاده کنیم به صورت زیر است.    

                                                                                                

همان طور که در قسمت قبل گفته شد خرید بر روی قیمت 576 انجام گرفت حال می خواهیم تارگت و استاپ پلاس را با توجه به سیگنال مشخص شده ست کنیم. همانطور که مشاهده می شود سه  Target برای این سیگنال در نظر گرفته شده است، که با کمک آن ها فروش را انجام می دهیم.


فروش پله ای با OCO

فرض کنید سیگنال ورودی انجام شد، حال می خواهیم تارگت ها را ست کنیم. در این حالت نیز باید به صورت پله ای عمل کنیم، 50 درصد تارگت اول و تارگت دوم وسوم هر کدام 25 درصد باید باشند. زیرا هر چه به سمت بالاتر می رویم ریسک بیشتر می شود به همین خاطر 50% برای تارگت اول در نظر می گیریم.

در OCO تارگت اول را وارد می کنیم در ردیف بعد stoploss که مقدار 478 است را قرار می دهیم.

لیمیت به چه معناست، وقتی قیمت مارکت به استاپ لاس برسد یعنی در اینجا 478 شود به سایت این اجازه رو می دهد که در قیمت پایین تر هم فروش را انجام دهد مثلا در اینجا 475 اینکار صورت می گیرد. لیمیت همیشه چندتا کمتر از stop  است.

مهم ترین بحثی که در اینجا مطرح است amount و فروش پله ای است

50 درصد حجم معامله بر روی تارگت اول انجام میشود، برای تارگت دوم تصور می کنید که باید میزان amount 25% قرار داده شود، ولی این کاملا اشتباه است، الان نصف ارز فروخته شده است و تنها نصف باقی مانده است از 50 درصد باقی مانده باید 50% را بر روی تارگت دوم قرار دهیم،  stoploss ثابت است و میزان amount برای تارگت سوم 100% در نظر گرفته می شود در حقیقت ما ابتدا 50% ارز را فروختیم و در قسمت های بعد 25 و 25 درصد و مبلغ را به صفر رسوندیم.

اشتباهی که خیلی از تریدرها آن را انجام می دهند 100 درصد میزان amount  بر روی تارگت اول قرار می دهند، در این صورت سودی از تارگت دوم و سوم کسب نمی کنند.