آموزش بایننس اسپات قسمت 1: معرفی نکات اولیه و شروع به کار

در این قسمت از سری آموزشی صرافی بایننس اسپات با نکات اولیه راجب شروع به کار با این صرافی آشنا خواهید شد. و به اتفاق به بررسی صفر تا صد صرافی بایننس  (Bianance) خواهیم پرداخت.

همچنین در مورد IP ،VPN  و VPS صحبت خواهیم کرد که با توجه و وجود تحریم های گوناگون برای کاربران ایرانی، مساله حائز اهمیتی هست. در ادامه نیز به نحوه خرید و معرفی VPN های مورد تایید خواهیم پرداخت.

اگر می خواهید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید و پول خود را در خرید و فروش این ارزها سرمایه گذاری کنید، بایننس بهترین گزینه برای انجام این کار است. صرافی بایننس خرید و فروش طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال با کارمزد بسیار پایین را برای شما فراهم کرده است.

برای ایجاد حساب کاربری در این صرافی روش های مختلفی وجود دارد ولی با وجود تحریم های گوناگون علیه ایران، ورود کاربران ایرانی به این صرافی ممنوع است به همین دلیل برای انجام فعالیت باید به دنبال راهی دیگر بود. که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

چطور از VPN و VPS  باید استفاده کنیم؟

VPN و VPS دو سرویس متفاوت هستند که به دلیل حروف مشابه ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

VPN  مخفف Virtual Privete Network است که استفاده از آن این قابلیت را به شما می دهد تا با ip یک کشور دیگر به صرافی متصل شوید. استفاده از VPN یک روش کاربردی و معتبر است ولی باید به این نکته توجه داشت که از وی پی ان معتبر استفاده شود تا قابلیت kill-switch  داشته باشد. این قابلیت این امکان را به شما می دهد در صورتی که اتصال به هر نحوی به اینترنت قطع شود در اتصال بعدی از همان ip اول برای اتصال استفاده کند.

تمام وی پی ان ها این قابلیت را ندارند، وی پی ان های ExpressVPN - ProtonVPN - NordVPN - Windscribe از سرعت مطلوب و قابلیت کیل سوییچ بهره مند هستند که میتوانید از فروشنده های ایرانی و یا با ارز دیجیتال از سایت رسمی هر کدام، اکانت خود را خریداری کنید. در هنگام اتصال باید به این نکته دقت شود که حتما از طریق یک کشور اروپایی کانکت صورت گیرد و همینطور پیشنهاد میشود سرور انتخاب شده از یک شهر ثابت باشد. برای مشاهده شهر مربوط به آی پی متصل شده، میتوانید از سایت whatismyipaddress.com اطلاعات بیشتری در مورد آی پی خود دریافت کنید.

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server است، در حقیقت  از طریق این سرویس شما یک سرور مجازی  اجاره می کنید، که این سرور باید در کشور اروپایی باشد. به کسانی که سرمایه زیادی دارند و قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارند توصیه می کنیم از VPS پر سرعت و مناسب استفاده کنند.

 

تفاوت VPN و VPS چیست؟

  • VPS از جمله امن ترین راه های ورود به صرافی بایننس است ولی هزینه آن نسبت به VPN بیشتر است.
  • VPS تنها از طریق یک سیستم کامپیوتری می توانید به صرافی متصل شوید، زیرا نرم افزار remote desktop از طریق سیستم دکستاپ فعال می شود.پس با موبایل خود قادر به ترید و اتصال به صرافی نخواهید بود.
  • VPN نسبت به VPS ارزان تر است و از اشتراک آن می توان بر روی چند سیستم و گوشی استفاده کرد. اما به یاد داشته باشید که همیشه Kill switch روشن باشد و همیشه با همان سرور یا شهری که همیشه برای صرافی وصل میشدید ، متصل شوید. گرچه تغییر شهر در یک کشور ثابت موجب مسدود شدن اکانت نمیشود اما بد نیست که احتیاط هر چه بیشتر رعایت شود.

  •  

اگر از طریق VPN کانکت می شوید قبل از باز کردن اپلیکیشن یا سایت صرافی بهتر است به سایت myip.com یا whatismyipaddress.com سری بزنید و نحوه اتصال خود را چک کنید که از چه کشوری و با کدام ip متصل هستید. در صورتی که از طریق کشوری غیر اروپایی کانکت شده بودید هرگز وارد صرافی نشوید. کسانی که از طریق ip ایران یا آمریکا و یا کشور های تحت تحریم صرافی مورد نظر متصل می شوند حساب کاربری آن ها وارد لیست سیاه می شود و باید حتما احراز هویت صورت بگیرد تا بتوانند از صرافی استفاده کنند.

صرافی های زیادی برای انجام معاملات ارز دیجیتال وجود دارند از جمله معروف ترین آن ها  بای بیت - بایننس و بیتمکس می باشند.