آموزش بایننس فیوچرز - قسمت 5: استراتژی Scalp و Daily

در این قسمت از آموزش بایننس فیوچرز قصد داریم تفاوت دونوع ترید Scalp و Daily را بیان و شما را با استراتژی هر یک آشنا کنیم.

بعد از خرید اشتراک سیگنال بایننس فیوچرز سه لینک کانال در اختیار شما قرار می گیرد. یک کانال مربوط به Daily و دو کانال مربوط به اسکالپ لانگ و شورت است.

Scalp چیست؟

به سیگنال هایی گفته می شود که در تایم فریم پایین و روی موج های بازار صورت می گیرد برای سودگیری در بازه بسیار کم استفاده می شود. در واقع اسکالپ دریافت سود از حرکات بسیار کوچک بازار است.

تعداد سیگنال هایی که در کانال اسکالپ قرار می گیرد، چون بر روی تایم فریم کوتاه مدت است به صورت روزانه یک سیگنال و با توجه به بازار می تواند بیشتر نیز باشد.

Daily چیست؟

به تریدی گفته می شود که در تایم فریم میان مدت و بلند مدت کسب سود می کند و سیگنال هایی که در کانال Daily معرفی می شود برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده است.

تفاوت کلی Scalp و Daily  کدام است؟

کسانی که از سیگنال اسکالپ استفاده می کنند باید از تسلط بالایی نسبت به آن صرافی برخوردار باشد و چون جای اشتباه ندارد و سرعت عمل حرف اول را می زند و نیاز به دقت بالایی دارد. اسکالپ نسبت به Daily حرفه ای تر است زیرا سیگنال های Daily را هر شخص با هر دارایی می تواند استفاده کند، اما از سیگنال های اسکالپ افراد مبتدی نمی توانند استفاده کنند و برای افرادی که ترید را به صورت فول تایم انجام می دهند مناسب است، زیرا در کانال Scalp ممکن است هر ساعت از شبانه روز سیگنالی معرفی شود، فرصت ها داخل بازار منتظر ما نمی ماند، اما سیگنال های Daily چون بلندمدت هستند سعی می شود در زمان معمول بین ساعت 6 صبح تا 1 شب ارائه شوند.

استراتژی Daily  و Scalp

سه استراتژی خدمت دوستان معرفی می کنیم، هر شخص با توجه به ریسک پذیری که دارد می تواند یکی را امتحان کند. اگر شما جزء کسانی هستید که برای خود استراتژی خاصی دارید می توانید از آن استفاده کنید. این استراتژی ها برای افرادی گفته می شود که هیچ دستور العملی برای خود ندارند و با توجه به ریسک پذیری که دارند، نحوه ترید و سبکی که کار می کنند می توانند یکی را انتخاب کنند.

استراتژی سود گیری:

ابتدا باید این نکته را یاد آوری کنیم که از خرید و فروش پله ای استفاده کنیم و شخصی که استراتژی برای خود در نظر می گیرد نباید در وسط کار از استراتژی بیرون آید این کار درهای شکست و ضرر را برای آن شخص باز خواهد کرد. چرا که از خط قرمز استراتژی عبور کرده است، شخصی که از استراتژی پیروی می کند هیچ گاه از کارش دست بر نمی دارد و در بلند مدت به موفقیت خواهد رسید.

سوئیچ کردن بین استراتژی ها خود باعث شکست و دلسردی نسبت به آن کار می شود، همیشه کسانی که کار ترید را انجام می دهند موفق نمی شوند زیرا اکثر افراد بدون استراتژی وارد بازار می شوند و با طمع معامله می کنند و شاید در ابتدا نتیجه خوبی کسب کنند ولی بعد از مدتی دچار زیان های هنگفتی می شوند.

باید بعد از یک مدت استفاده از استراتژی back test از آن گرفته شود. بک تست گزارشی از عملکرد استراتژی است اگر موفق باشد به عنوان استراتژی شخصی در ترید شما انتخاب می شود.

در اینجا می خواهیم سه استراتژی به شما معرفی کنیم که با توجه به ریسک پذیری می توانید هر کدام را انتخاب کنید و یا اگر دوست ندارید می توانید از استراتژی خودتان استفاده کنید.

استراتژی اول:

کم ریسک ترین استراتژی را با توجه به سیگنالی که خدمتان ارائه می شود آموزش می دهیم.

زمانی که سیگنال را ست می کنید زمانی که تارگت اول را رد کرد یک میزان سود بر روی تارگت اول کسب می کنید، استاپ لاس را بر روی نقطه ورود قرار می دهید، در اینجا پوزیشن شما ریسک free می شود. ضرر پوزیشن به صفر می رسد زیرا استاپ لاس روی نقطه ورودی قرار گرفته است. شخصی که این استراتژی را انتخاب می کند باید درصد بیشتری از سرمایه اش را روی تارگت اول قرار دهد، زیرا ممکن است بعد از تارگت اول روند پوزیشن بر گردد و استاپ روی نقطه ورود زده شود. در این استراتژی بعد از هر تارگت استاپ لاس یک پله بالا می آید.

استراتژی دوم:

این استراتژی برای زمانیست که بازار نوسانات زیادی دارد و استاپ در نقطه ورودی به کرات برخورد میکند. وقتی که پوزیشن ست می شود و سود تارگت اول کسب می شود، در این حالت استاپ لاس را دست نمی زنید، تارگت دوم را ست می کنید و بعد از کسب سود از آن، استاپ لاس را بر روی نقطه ورود قرار می دهید. ریسک این استراتژی نسبت به حالت قبل بیشتر است. به همین ترتیب بعد از تارگت سوم استاپ لاس ثابت بعد از تارگت چهارم استاپ لاس را بر روی تارگت اول قرار می دهیم. این روند به همین منوال ادامه پیدا می کند.

استراتژی سوم:

ریسک این استراتژی نسبت به دو روش قبل بیشتر است و به این صورت انجام می شود: تارگت اول ، دوم و سوم را ست می کنیم و سود هر کدام را بر می داریم، بعد استاپ لاس بر روی تارگت اول قرار می دهیم و همین طور روند را ادامه می دهیم. این استراتژی ریسکش نسبت به دواستراتژی دیگر بیشتر است، و بعد از سه تارگت استاپ لاس تغییر می کند.

افرادی که از استراتژی کم ریسک استفاده می کنند ممکن است میزان سود کم تری نسبت به استراتژی پر ریسک کسب کنند.

استراتژی هایی که در بالا گفته شد بر روی هر نوع سیگنال و در هر صرافی قابل پیاده سازی است. اما دقت کنید که شرایط بازار و میزان میانگین نوسانات را قبل از انتخاب استراتژی خود بسنجید.