با بهترین و معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال آشنا شوید

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال یکی از دغدغه های مهم سرمایه گذارانی است که می خواهند در حوزه ارز دیجیتال فعالیت کنند. هر صرافی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد است که برای هر سرمایه گذار ممکن است لازم و ضروری باشد، ولی به طور کلی بهترین صرافی ها دارای ویژگی خاصی هستند که در ادامه آن ها را بررسی و بهترین صرافی ها را خدمتتان معرفی می کنیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی برای تبادل ارزهای دیجیتال است، صرافی می تواند به صورت سایت ، اپلیکیشن تلفن همراه و یا هر دوی آن ها باشد.

با ایجاد حساب کاربری در هر صرافی شما می توانید در ازای پول، ارز دیجیتال خریداری کنید و یا به صورت برعکس عمل نمایید.

صرافی های متمرکز و غیر متمرکز

صرافی ها به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می شوند.

در نوع متمرکز از صرافی ها، یک فرد یا همان مدیریت صرافی به صورت کاملا متمرکز نقش یک واسطه معتبر برای انجام معامله را بر عهده دارد. به این صورت که صرافی خریدار و فروشنده را به همدیگر وصل می کند و خیلی سریع معامله را بین آنها به انجام می رساند و در عوض، مقدار کارمزد از هر دو طرف دریافت می کند. در این مقاله تمرکز ما بر این نوع صرافی ها خواهد بود.

اما در نوع غیرمتمرکز صرافی ها، دیگر واسطه ای برای خرید و فروش وجود ندارد. در این صرافی ها، مدیریت نقش خاصی در انجام معاملات ندارد و سیستم کاملا غیر متمرکز چیده شده است. یعنی افراد مختلفی از همه جای دنیا که در این صرافی ها فعالیت می کنند، نقش اصلی را در انجام معاملات دارند و در نتیجه همه در تصمیمات نقش دارند. این نوع از صرافی ها به تازگی در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شده اند و بر بستر بلاکچین های مختلف معاملات را انجام می دهند. در نتیجه از امنیت بالایی نیز برخوردارند. در پست های آینده تیم بست سیگنال، این نوع از صرافی ها به صورت اختصاصی بررسی خواهند شد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی دارد؟

صرافی های زیادی تا به امروز ایجاد شده اند که هر کدام بر این باورند که بهترین صرافی در حوزه ارز دیجیتال هستند ولی آیا همین طور است؟ ویژگی هایی که یک صرافی خوب باید داشته باشد:

- امنیت

بدون شک مهمترین اولویت در انتخاب صرافی امنیت آن است. کیف پولی که توسط صرافی ارائه می شود باید دارای امنیت بالایی باشد و در مقابل حملات اینترنتی و هکر ها مقاومت کند. بنابراین پروتکل های امنیتی بسیاری قوی باید برای صرافی در نظر گرفته شده باشد تا از این حملات سایبری در امان باشد.

علاوه بر این یک صرافی خوب باید امکانات امنیتی اختیاری را به کاربر پیشنهاد بدهد.صرافی هایی که  احراز هویت دو عاملی (FA2) و یا اس ام اس دارند و در هنگام ورود از کد کپچا استفاده می کنند نسبت به دیگر صرافی ها امنیت بیشتری دارند.

- دسترسی به ارزهای دیجیتال متنوع

هر چه ارزهای بیشتری در صرافی ارائه شود تریدر ها فرصت سرمایه گذاری بیشتری پیدا می کنند و شانس برای دستیابی به سود افزایش می یابد.

- احراز هویت در صرافی

بسیاری از صرافی ها در هنگام ایجاد حساب از کاربر می خواهند تا مدارک شناسایی خود را ارائه دهد، این کار باعث امنیت بالا در معاملات می شود، اما تا حدودی بر خلاف فلسفه معمول بلاکچین ها یعنی تاکید بر سیستم غیرمتمرکز و ناشناس بودن افراد است. بنابراین صرافی هایی که احراز هویت اجباری دارند، معمولا چندان مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند. علاوه بر این متاسفانه کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها نمی توانند در این صرافی ها حساب داشته باشند و برای احراز هویت خود، به مشکلات زیادی بر می خورند.

صرافی بایننس که یکی از معروف ترین و پرکاربردترین صرافی های دنیا می باشد و در ایران نیز معمولا از این صرافی استفاده می شود، احراز هویت را به صورت اختیاری ارائه می دهد تا کاربر در صورتی که نیاز به امنیت بیشتر داشت، احراز هویت را انجام دهد. البته کاربران ایرانی نیز در صورتی که IP آنها مشخص شود و هویت ایرانی آنها فاش شود، نیاز به انجام احراز هویت در این صرافی دارند که کار سختی است. تیم بست سیگنال این کار را برای شما عزیزان راحت تر کرده است و می توانید با استفاده از خدمات احراز هویت (وریفای) تیم ما به راحتی اکانت خود را احراز هویت کنید و از مشکلات احتمالی برای حساب خود در امان باشید.

- اعتبار و قابلیت اطمینان

در انتخاب صرافی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که پلتفرم انتخابی شما زمانی که حجم معاملات بالاست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این موضوع تنها با خواندن نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی محقق می شود. با یک سرچ در گوگل و خواندن نظرات کاربران در فروم هایی همچون reddit و quora می توانید به نتیجه گیری در مورد قابل اطمینان بودن یکی صرافی دست پیدا کنید.

- پاسخگویی به مشتری

یک صرافی خوب باید پشتیبانی قوی داشته باشد و 24 ساعته پاسخگوی مشتریان باشد، صرافی هایی که این خدمات را دارند در کمتر از 24 ساعت سوال شما را از طریق ایمیل جواب می دهند. با توجه به اینکه ممکن است در فرایند معاملات شما اشتباهاتی رخ دهد و نیاز به صحبت کردن با پشتیبانی صرافی داشته باشید، این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه برای این مورد نیز می توانید به فروم هایی در شبکه های اجتماعی مختلف رجوع کنید و به پاسخ سوالات خود دست یابید.

- مارجین

تریدرهای حرفه ای بازار ارز دیجیتال معمولا علاقه دارند که با کمک مارجین یا اهرم  خرید خود را انجام دهند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

در این نوع از معاملات کاربر می تواند یک اهرم را برای معامله خود تعیین کند و چند برابر سرمایه خود بتواند ترید انجام دهد. یعنی بر فرض با انتخاب اهرم 10 می توانید با 10 برابر سرمایه خود ترید کنید. این نوع از معاملات بین کاربران بسیار محبوب است و در قالب معاملات فیوچرز و مارجین ارائه می شوند. البته در کنار سود بالای این معاملات، ریسک آنها نیز بسیار بالاست و باید با آموزش و آگاهی کامل وارد آنها شوید.

برای آشنایی بیشتر با مباحث مارجین و اهرم میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

معاملات آتی یا فیوچرز چیست؟

با افزایش محبوبیت ارز دیجیتال روند خرید و فروش نیز در کشورهای مختلف بسیار گسترش پیدا کرده است. روش های مختلفی برای کسب در آمد در بازار سرمایه وجود دارد که انجام معاملات به نوعی اهمیت بالایی نسبت به روش های دیگر دارد و در چند سال اخیر معاملات فیوچرز (Trading Futures ) جزء روشهای جدید و پر طرفدار در بین کاربران بوده است.

- هزینه کارمزد

برای خرید و فروش مبلغی به صورت کارمزد از حساب شما کسر می شود، این میزان در صرافی های مختلف متفاوت است. صرافی های خوب این میزان را برای هر معامله مشخص می کنند و در اختیار کاربران قرار می دهند. هر چه این میزان پایین تر باشد تریدر علاقه بیشتری به استفاده از آن صرافی دارد. بنابراین صرافی ها نیز در این مورد رقابتی عمل می کنند و معمولا طرح های تشویقی در جهت کاهش کارمزد را هم پیشنهاد می دهند.

برای آشنایی بیشتر با کارمزد و انواع آن در دنیای ارزهای دیجیتال می توانید پست انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

انواع کارمزد در ارزهای دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنید، حتما با کارمزدهای کم و زیاد این حوزه آشنا شده اید. این کارمزدها در انواع مختلفی وجود دارند، به طوریکه برای هر نوع فعالیتی در این بازار (خرید و فروش، مبادله، انتقال، قرارداد هوشمند و ...) کارمزدهای مختلفی در نظر گرفته می شود...

این موارد بخشی از فاکتورهایی است که بهترین صرافی باید داشته باشد. حال ممکن است برای افرادی یک ویژگی دارای اهمیت بیشتر باشد، در این حالت باید صرافی را پیدا کنند که بیشتر روی آن مورد تمرکز دارد.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال جهانی

زمانی که اسم بهترین صرافی ارز دیجیتال به میان می آید ذهن شما بر روی چند صرافی متمرکز می شود، حال چند مورد از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان را برای شما معرفی می کنیم که تا کنون توانسته اند حجم عظیمی از کاربران و فعالان ارز دیجیتال را به خود جذب کنند.
 

1- صرافی بایننس (Binance)

بدون شک بایننس را می توان بهترین صرافی ارز دیجیتال نامید. این صرافی در طی سال ها بزرگترین صرافی بین المللی ارز دیجیتال به شمار می آید، تمام قابلیت های معاملات مارجین، فیوچرز، اسپات و ... را در خود دارد. به دلیل تحریم های جهانی علیه ایران، به کاربرانی که از طریق IP ایران بخواهند وارد این صرافی شوند اجازه دسترسی نمی دهد و کاربران مجبور به استفاده از VPN یا VPS هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع VPN و VPS و مقایسه آنها نیز پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را نیز مطالعه کنید.

VPN یا VPS کدامیک برای ما مناسب تر است؟

می دانیم که برای فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال باید در یکی از صرافی های بین المللی ثبت نام کنیم. با توجه به تحریم های اخیر، تعدادی از صرافی های مطرح دنیا، آی‌پی کشور ایران را تحریم کرده‌اند.

2- صرافی بیت فینکس ( Bitfinex)

بیت فینکس یکی از بزرگترین بازارهای مبادله ارز دیجیتال است و از جمله صرافی هایی است که بیشترین حجم معاملات در آن انجام می شود. امنیت و حفظ اطلاعات کاربران مهم ترین ویژگی این صرافی به شمار می آید.

3- صرافی بیتمکس (Bitmex)

بیتمکس نیز جزء صرافی های محبوب به شمار می آید که روزانه حدود 2 میلیارد دلار تراکنش در آن انجام می شود. در این صرافی می توانید تا 100 برابر سرمایه وام دریافت کنید.

4- صرافی کوین بیس (CoinBase)

صرافی کوین بیس که توسط برایان آرمسترانگ معروف تاسیس شده است، امروزه به عنوان بزرگترین و پرکاربردترین صرافی ارز دیجیتال در آمریکا شناخته می شود. مهم ترین ویژگی این صرافی، امنیت فوق العاده بالای آن می باشد. در این صرافی 98 درصد دارایی های مردم به صورت آفلاین نگهداری می شود و در نتیجه هکرها نمی توانند به هیچ عنوان به آن دسترسی داشته باشند.

5- صرافی کوینکس (Coinex)

این روزها با توجه به تحریم های صرافی های محبوب دنیا از جمله بایننس، کاربران ایرانی به صرافی هایی مثل کوینکس که ایران را تحریم نکرده است، روی آورده اند. برای فعالیت در این صرافی هیچ نیازی به VPN و VPS و یا احراز هویت ندارید و می توانید به سادگی در آن معاملات خود را انجام دهید. حتی می توانید با پاسپورت یا کارت ملی خود احراز هویت انجام داده و امنیت حساب خود را بالاتر ببرید.

6- صرافی کوکوین(Kucoin)

کوکوین از جمله معتبر ترین صرافی های رمز ارز در جهان است که با طراحی ساده و کاربر پسند به مکان خوبی برای فعالیت تاره کارها تبدیل شده است.

7- صرافی جیدکس (Gdax)

این صرافی محبوبیت زیادی در آمریکا دارد ولی نمی توان ارز های زیادی را در آن معامله کرد و به کاربران تازه کار بسیار پیشنهاد می شود.

8- صرافی جمینی (Gemini)

جمینی تنها به شهروندان امریکا خدمات می دهد و نکته حائز اهمیت عدم کسر کارمز در هنگام واریز می باشد.

9- صرافی بیترکس (Bittrex)

کاربران کشور امریکا می توانند از این صرافی استفاده کنند و بیش از 250 جفت ارز در این صرافی معامله می شود که بیشترین حجم معاملات در بیترکس به جفت ارز بیت کوین واتریوم اختصاص دارد.

10- صرافی بای بیت (Bybit)

زمانی که صرافی بیتمکس احراز هویت را اجباری کرد، بیشتر کابران به سراغ صرافی بای بیت رفتند. در این صرافی هیچ جایی برای معاملات اسپات وجود ندارد و تنها بر روی فیوچرز تمرکز می کند.

11- صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

بیت استمپ خدمات ویژه ای برای کاربران اروپایی فراهم کرده است و روش پرداخت آن مختص اتحادیه اروپا است. تنظیم API از جمله ویژگی های مهمی است که برای افرادی که به صورت حرفه ای ترید انجام می دهند.

12- صرافی کراکن (Kraken)

این صرافی برای سرمایه گذاران امریکا، کانادا، اروپا و ژاپن مناسب است و معاملات با دلار، یورو، پوند و ین در آن امکان پذیر است.

13- صرافی پولونیکس (Poloniex)

این صرافی امریکایی است و کاربران نمی توانند به صورت ناشناس فعالیت کنند. کسانی که قصد دارند در این صرافی معامله انجام دهند حتما باید کارت شهروندی آمریکا را داشته باشند.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

تا به امروز بیش  از  ده ها صرافی ایجاد شده است و چون قانون خاصی برای آن وجود ندارد روز به روز در حال افزایش است، به همین دلیل تریدر ها اعتماد زیادی به این صرافی ها ندارند. در این بین چند صرافی معتبر وجود دارند که توانسته اند اعتماد کاربران ایرانی را به خود جلب کنند که عبارتند از:

- صرافی والکس  (Wallex)

از جمله ویژگی های این صرافی سرعت بالا ترید است و 6 ارز برتر را پشتیبانی می کند. البته احراز هویت در این صرافی کمی سخت گیرانه تر از بقیه صرافی ها می باشد. این صرافی نیز یکی از صرافی ها با آپشن ها و قابلیت های فراوان است که آن را بسیار محبوب ساخته است.

- صرافی نوبیتکس (Nobitex)

در این بازار بیشترین حجم معاملات در ایران انجام می گیرد، امکان خرید ارز با ریال در آن امکان پذیر است. کارمزد واریز در این صرافی صفر است که جزء مزایای آن به شمار می آید. علاوه بر این، نوبیتکس قابلیت ها و آپشن های اضافه بسیار زیادی مثل تعیین حد ضرر و ... دارد.

- صرافی رمزینکس

رمزینکس نیز یکی از صرافی های پرکاربرد و محبوب در ایران به شمار می رود. این صرافی را به رابط کاربری ساده و بسیاری زیبای آن می شناسند که در نگاه اول حس بسیار خوبی به کاربر می دهد. نرخ کارمزدها در این صرافی به صورت مقطعی با افزایش حجم خرید مشتری، کاهش می یابد. اما در ابتدای معاملات نرخ کارمزد این صرافی نسبت به رقبا کمی بالا می باشد.

- صرافی بیتستان

این صرافی از بیش از 60 رمزارز برتر بازار پشتیبانی می کند و از این حیث یکی از بهترین ها محسوب می شود. اما نکته منفی در مورد این صرافی نرخ بالای کارمزدهای آن می باشد که باعث شده آن را به عنوان پرکارمزدترین صرافی ایران بشناسند. البته در کنار این کارمزد زیاد این صرافی یکی از بهترین پشتیبانی ها را از نظر سرعت و نحوه برخورد با مشتری ارائه می دهد.

- صرافی اکسیر

این صرافی از 15 ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می کند و در نرخ کارمزد هم عملکرد نسبتا خوبی دارد و همانند دیگر رقبا بر حسب سطح کاربر، کارمزد آن را تعیین می کند. گفته می شود که این صرافی از کیف پول ها فوق العاده امن شرکت آمازون استفاده می کند. یک نکته منفی آزاردهنده در این صرافی، رابط کاربری سایت آن می باشد که چندان کاربرپسند نیست و ممکن است باعث به مشکل خوردن مخصوصا افراد مبتدی شود. اما اپ موبایل این صرافی رابط کاربری بهتری دارد و مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت.

- صرافی سیتکس

صرافی سیتکس یکی از صرافی های تازه تاسیس در ایران می باشد که در سال 1399 تاسیس شد. این صرافی به دلیل قابلیت های کاربرپسند خود و استفاده از تکنولوژی های به روز، خیلی زود توانست کاربران زیادی را جذب کند. گفته می شود که تیم قدرتمندی در ایران صرافی مشغول کار هستند که سابقه زیادی در حوزه بلاکچین داشته و به همین دلیل این صرافی سرورهای سریع و قدرتمندی را در کنار امنیت بالا ارائه می دهد.

امیدوریم این مقاله به شما در معرفی بهترین صرافی های ایران و جهان کمک کرده باشد. ما را از نظرات ارزشمند خود در قسمت کامنت ها بهره مند سازید.